BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

BUAT APA MASA CUTI??

Tuesday, July 06, 2010

Assalamu’alaikum w.b.t. Alhamdulillah kita masih bernafas sehingga hari ini. Moga setiap pernafasan kita disertai erti syukur kepada-Nya. Amboi sahabat semua, lama benar cuti saya kali ini. Cuti tahun lah katakan. Sebut fasal cuti ni, semenjak dah memasuki gerbang universiti ni saya semakin tidak update dengan cuti pelajar sekolah. Maklumlah, cuti mereka dan saya sudah tidak sama. Itulah sebabnya tiba-tiba sahaja saya bercuti selama 3 bulan kalau difikirkan kembali susah mahu cuti selama ini ketika masih di bangku sekolah paling lama pun sebulan lebih je itupun cuti pada akhir tahun. Selepas cuti ni berangkatlah saya kembali ke bumi ilmu UTM meneruskan semester pertama tahun kedua. Semester kali ini penting seperti semester-semester yang lepas. Saya perlu lebih gigih semoga hasrat mahu graduate 1st class menjadi kenyataan. Alhamdulillah sekali lagi kepada-Nya kerana berkat doa ibu ditambah usaha saya sendiri semester lepas saya berjaya memperoleh keputusan 3.77 walaupun tidak cemerlang semsester sebelumnya tetapi saya masih berusaha tpng saya adalah 3.84. semoga visi dan misi saya kini dapat diteruskan sehingga ke akhir.




Cuti yang lama ni saya banyak menghabiskan masa lapang bersama keluarga tercinta dan tak lupa menonton tv. Saya sempat menonton drama slot lagenda di tv3, Sayang Cendana. Oleh kerana plot cerita yang agak membosankan saya tidak menonton drama tersebut sehingga akhir. Saya juga tidak melepaskan peluang menonton drama bersiri inggeris di star world. Desperate Housewife mempunyai jalan cerita yang menarik sehingga saya menonton musim ke-4 sehingga habis dan kini drama itu diteruskan lagi dengan muism ke-5. Drama tersebut mengisahkan gaya hidup wanita barat yang penuh dengan skandal yang sama sekali ditegah oleh Islam. Watak utama cerita tersebut ialah Lynette, Bree, Katherine, Susan. Saya memang tidak pernah terlepas menonton drama ini kerana pada setiap episode, drama ini sentiasa memaparkan kelainan. Kelainan drama ini dengan drama yang lain ialah pada setiap permulaan dan penghabisan cerita disertakan dengan watak narrator yang bertindak menceritakan pengenalan setiap episode. Memang drama ini bermutu dari segi lakonan. Drama ini disiarkan di star world setiap hari isnin hingga jumat jam 5 petang.



Selain itu saya turut menonton drama Glee yang merupakan drama yang kian mendapat sokongan dan perhatian setiap rakayat Malaysia. Seperti drama muzikal yang lain, Glee turut memaparkan adegan nyanyian yang pada saya amat bermutu. Pada pendapat saya apa yang meletakkan drama ini lain dengan drama muzikal sebelumnya ialah kekuatan pelakon dan muzik yang cuba diketengahkan. Memang tak jemu menonton rancangan ini. Kalau nak dibandingkan dengan drama tempatan seperti Hotel Mania yang turut menggunakan konsep yang sama, drama Malaysia masih ketinggalan. Drama kita kalah dengan kekuatan plot cerita dan tak banyak yang boleh diperkatakan tentangnya. Imej yang diketengahkan langsung tidak mengundang minat kerana kita tiada imej yang original bak kata orang sekarang originality itu kita tiada. Semoga identity kita dapat diketengahkan pada masa yang akan datang. Glee disiarkan di star world setiap rabu jam 9 malam.



Saya turut tidak melepaskan peluang menonton drama korea yang pernah ditayangkan di 8tv kalau saya tak silap iaitu Coffee Prince. Mengisahkan tentang seorang perempuan yang menyamar sebagai seorang lelaki dan bekerja di sebuah restoran menjual kopi. Secara tidak langsung telah berminat @ cinta terhadap bosnya. Perasaan ini turut dirasai oleh bosnya lantas teringat adakah dia seorng gay? Jangan lupa kepada sesiapa yang masih belum berkesempatan menonton drama ini boleh tontonnya di animax setiap jumaat jam 8 malam. Nak tengok di laptop kawan setelah pulang ke UTM. Saya turut menonton drama Boyz Over Flower. Memang best drama ni tapi di dalam laptop saya, saya hanya berpeluang menonton hingga ke episode 24 kerana saya telah ketinggalan satu episode. Hish, tekanan jugak lah sebab satu lagi episode akhir tak ape saya minta kat kawan nanti.



Hmm, banyak lagi rancangan yang saya tonton dan apa yang saya ceritakan di atas antara favourite saya sepanjang saya bercuti. Memang itu sahaja cara saya menghabiskan cuti kali ini sebab nak berjalan tak ada yang sudi mengajak. Bila cuti lain kali saya berhasrat ingin menghabiskan cuti kelak dengan aktiviti melancong ke destinasi menarik di semenanjung Malaysia. Semoga apa yang kita lakukan mendapat keberkatan dari Yang Maha Kuasa. Nye-bye, jumpa lagi pada keluaran yang akan datang

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...