BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

MAJALAH MAKANAN HATI CERNAAN MINDA

Tuesday, July 06, 2010

Assalamualaikum, edisi tulisan saya pada kali ini saya ingin mengajak rakan-rakan dan pembaca blog saya agar segera mendapatkan satu buku agama yang dikeluarkan pada setiap awal bulan iaitu Majalah SOLUSI. Majalah SOLUSI merupakan satu majalah berbentuk tulisan agama yang mampu kita memiliki kerana nilai ilmu yang ada sangat bermanfaat sesuai dengan keadaan kita melayari kehidupan pada era globalisasi ini. Saya mula tertarik membaca Majalah SOLUSI ini pada keluaran yang ke-16 yang membawa tema “Ibu Bapa Derhaka”. Tema yang jarang diketengahkan umum ini langsung menyebabkan jiwa ini terpikat akan SOLUSI. Pabila saya membelek segala maklumat dan isu yang diketengahkan, saya mendapati inilah satu majalah yang benar-benar merungkai kesulitan agama yang menghuni benak fikiran saya selama ini. Para kolumnis yang terdiri seperti ustaz Zahazan, Zaharudin dan lain-lain menggunakan bahasa yang mudah dan senang difahami oleh masyarakat umum lebih-lebih lagi saya yang cetek ilmunya dalam bidang agama. Apalagi kawan-kawan tunggu apa kata jom ke kedai-kedai buku dan yang sama waktunya kita dapatkan Majalah SOLUSI pada bulan jun iaitu isu ke-20 yang mengangkat tema Belajar Daripada Alam”. Isu terbaru, the lattest one is isu ke-21 yang mmbawa tema “Melebur Tabbur". Terima Kasih yang tidak terhingga kepada penerbit Telaga Biru yang sudi mengeluarkan majalah begini.





Selain Majalah SOLUSI, saya ada satu lagi buku yang ingin saya kongsikan dengan para bloggers semua. Saya tertarik akan buku ini sekian kalinya apabila saya sedang menonton siaran MHI pada hari jumaat 4hb JUN 2010. Buku yang saya maksudkan adalah “Palestin Tak Pernah Gentar : Fatwa Kotemporari dan Penyelesaiannya” karangan Zulkifli Mohamad Al-Bakri dan Fatimah Syarha Mohd. Noordin. Buku ini memberikan kita maklumat berkaitan Yahudi berlandaskan Al-Quran dan sejarah silam beserta isi kitab pegangan masyarakat Yahudi iaitu kitab Talmud. Betllah kata orang dulu-dulu “tak kenal maka tak cinta” begitulah samanya bagaimana kita hendak menghadapi bangsa degil Yahudi ini. Nak tahu lebih lanjut? Apa kata kita ke kedai buku berhampiran dan dapatkannya sekarang. Tak mahal pun, RM20 sahaja. Duit yang tidak sebesar mana jikalau ingin dibandingkan dengan ilmuu yang kelak bakal kita peroleh. Allahuakbar!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...