BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

TAHNIAH KEPADA YANG BERJAYA..

Tuesday, July 06, 2010


Apa khabar semua? Harap sihat hendaknya. Kenapa ya saya mengucapkan tahniah pada post saya kali ini? Pelik bukan? Sebenarnya suka saya berkongsi cerita berkenaan kebanyakkan kawan saya yang berjaya melanjutkan pelajaran kali ini di peringkat ijazah muda. Semua kawan saya yang dapat melanjutkan pelajaran kali ini terdiri daripada pelajar lepasan matrikulasi di seluruh Malaysia.



Memang kejayaan yang dikecapi kini berbaloi standing dengan usaha dan tumpuan sepenuhnya dalam pelajaran. Kalau saya tak silap keputusan sama ada mereka diterima masuk ke IPTA telah dimaklumkan melalui internet sekitar 18hb Jun yang lalu. Rata-rata kawan saya dapat menempatkan diri mereka ke IPTA terkemuka di seluruh dunia seperti UM, UIA, USM, UiTM, UKM, UPM, UMP, UMS, UTM dan sebagainya.


Buat pengetahuan semua saya sekarang sedang menuntut di UTM dalam jurusan Sains Matematik pengajian saya masih berbaki 2 tahun. Oleh kerana saya telah awal setahun masuk ke universiti, maka intake julai kali ini amat bermakna kerana saya dapat tahu bahawa lebih kurang 9 orang kawan saya semasa kami sama-sama menuntut di MRSM MUADZAM SHAH tealah ditawarkan ke UTM. Antaranya, Haniff @ Balaw, Syafiq Rahim, Khairool, Ayu, Afdhal, Izuwan, Hidayad dan Zubaidah.


So, ucapan saya buat mereka selamat datang ke bumi ilmu UTM dan semoga kecemerlangan semasa menuntut di matrikulasi yang lalu dapat diteruskan di UTM. Kepada yang tidak berjaya semoga minat anda kepada ilmu tidak berkurangan malah makin meningkat hendaknya. Jangan lupa merebut peluang yang masih ada pada IPTS yang terdapat di Malaysia mahupun luar negara. Bukan hanya di IPTA kejayaan dapat kita lakarkan dan bagi saya kalau ada kemahuan di situ ada kejayaan. Semoga berjumpa lagi pada keluaran yang akan datang. Kepada kawan-kawan yang akan mendaftar di UTM, kalau kita berjumpa jangan lupa tegur ya? Akhir kata saya tinggalkan anda dengan lirik indah Keunggulan Terbilang lagu rasmi UTM.



 
KEUNGGULAN TERBILANG



Bersama kita menjulang Keunggulan terbilang


Ke mercu jaya kita usaha UTM puncak letaknya


Martabat keilmuwancendekiawan beriman


Cekal bersama takwa menara cita-cita


Kami anak kandung, UTM rimbun bernaung


Usaha kami bukti cintamu dikau persada ilmu


Keazaman, perjuangan, takwa dan iman


Ke arah kecemerlangan perundingan penulisan


Pengajaran penyelidikan perkhidmatan kepada watan


Di sini kami berdiri setia pada janji


Bermaruah berbudi bahasa UTM sanjungan bangsa


UTM... sanjungan bangsa..



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...