BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

UBAH PERSEPSI ORANG TERHADAP DIRI KITA...!

Monday, September 20, 2010

  
Salam kepada pengikut setia blog MABA. Sudah agak lama saya tidak update content blog saya ini. Maklumlah banyak kerja yang perlu saya lakukan dan banyak perayaan yang kita tempuh kebelakangan ini seperti Hari Kemerdekaan , Aidilfitri dan Hari Malaysia. Saya ni kalau bercuti ‘tangan’ turut bercuti, sibuk menolong keluarga membantu apa yang patut. Baiklah, pada keluaran kali ini saya suka membincangkan berkaitan mengubah persepsi orang terhadap diri kita. Pada masa kini, orang menilai diri kita bukan melalui apa kebaikan yang kita buat tetapi kesalahan apa yang telah kita buat.



Menurut hemat saya, we have to reduce as much as possible our mistakes then people will judge us positively. Mahu atau tidak itulah pendekatan kita mengatasi masalah ini. Kita pasti perasan apabila berlaku sesuatu kesilapan yang kita lakukan pasti juga kesalahan yang pernah kita lakukan suatu ketika dahulu yang akan dijadikan sandaran.


Menjadi apa yang dikehendakkan orang terhadap diri kita memang susah tetapi untuk kebaikan apa salahnya. Kita pasti sudah biasa mendengar peribahasa Inggeris ini, “don’t judge a book by its cover”. Tetapi pepatah ini mungkin tidak berapa sesuai diaplikasikan pada masa ini. Penampilan merupakan perkara yang pertama orang lain nilai pada diri kita. Oleh itu tampillah menarik untuk menarik perhatian orang melihat diri kita.



Tidak susah sebenarnya untuk kita mengubah persepsi orang terhadap kita kerana kita adalah apa yang kita lakukan. Baiklah, setakat ini sahaja yang dapat saya kongsikan bersama anda. Jika terdapat kritikan membina jangan lupa kirimkan email ke alamat email yang telah saya sertakan di atas. Semoga kita berjumpa dalam keluaran saya yang akan datang

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...