BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Senyap Tak Bermakna Hilang...

Monday, November 22, 2010

Lama jugak ye tak menulis di blog ni. Bukan sibuk sangat tapi tiada idea nak menulis sebab segala idea nak tulis dalam blog telah dimuatkan untuk pengisian facebook dan twitter ye lah, ayat nak tulis pun sikit dan menjimatkan masa. Tempoh hari ada kawan bertanya kenapa dah lama tak update blog so sebabkan pertanyaan itu maka aku rajinkanlah diri menulis ya pada hari ni. Hmm, kejap waktu berlalu pembelajaran sem ni pun hampir tamat. Yelah, masa aku sedang tulis ni pun masih berbaki 4 kertas ujian lagi. Takpelah itu memang tugas dan tanggungjawab seorang pelajar. Selama mana aku lama tak menulis ni banyak kejadian yang berlaku sebenarnya. Setakat mana yang teringat semuanya happy2 belaka.


Sem ni pun aku banyak mengaktifkan diri aku dalam mengacarakan segala macam aktiviti dan program samaada program kawan2, kolej mahupun universiti. Tak kesahlah dapat bayaran ataupun tidak, aku hanya nak memperoleh pengalaman dalam bidang ni korang pun tahukan dimana ada kemahuan di situ ada jalan. Sebab lain aku sibukkan diri aku dalam bidang pengacaraan kat uni ni adalah untuk menguatkan sendiri jenama Azrin Ahmad tu. Sebab kalau kita rebut segala macam peluang yang ada kita dapat memastikan nama kita kekal disebut untuk apa-apa program senang cerita kita dah create link kita kat sini. Pesta konvo graduasi yang lepas ni aku pun ada sertai satu pertandingan. Pertandingan ape? UTM Top Host. Secara keseluruhannya not bad lah. Sebab kita dapat ukur sejauh mana tahap kita dalam bidang yang kita suka.

Sebagaimana yang aku beritahu kat juri malam tu, Liyana Adnan dan Zaim Iskandar (peserta Malaysia Top Host TV3) aku sebenarnya lebih terdorong kepada program berbentuk ilmiah dan berita ni sebab rata-rata program yang mendapatkan khidmat aku sebagai MC sume kata yang aku bagus dalam program berbentuk formal senang cerita suara yang memang ala-ala susah nak cari lah. Aku ada buat casting sendiri lah, aku rakam dan aku dengar then aku kritik diri sendiri. Boleh tahan lah, kalau diketengahkan orang cakap boleh dikomersialkan tapi itu semua bergantung kepada rezeki. Kalau dah ditakdirkan itulah profession aku, so aku terima jelah. Apa yang boleh aku katakan sekarang aku cuma berusaha supaya aku terarah kepada apa yang aku minat, segala-galanya terserah kepada-Nya. So, sesape rasa-rasa nak ‘try’ bakat aku jgn lupa contact k? hehe. By the way, aku dapat tempat ke-5. Not that bad right? Haha

Yang best jugak tentang sem ni adalah aku dapat merapatkan lagi hubungan dengan semua coursemate aku yelah selama ni bersendirian jek. Alhamdulillah diaorang pun dapat terima aku. So selama ni, aku jelah yok yo o sesorang melakukan segala macam aktiviti hehe. Katak bawah tempurunglah katakan. Best lah coursemates aku ni, dorang sangat baik segala apa aktiviti yang diaorang buat, diaorang tak lupa ajak aku sekali. Terharulah kan .

Sem ni aku rasa dari sudut study aku cam memain sikit. Aku pun tak tahu, sedangkan cara study mash seperti dulu. Kenapa aku cakap macam tu? Sebab bila aku analisis sebahagian results test aku, ya Allah serupa macam orang tak study memang sedih tapi aku bersyukur sebab bila jadi macam tu kepada diri aku sekurangnya aku tahu Dia telah menegurku dalam keadaan yang boleh menyentap segala perasaan aku dan menunjukan Dialah segala-galanya. Segala apa yang terjadi harus kita selidiki kembali kenapa dan bagaimana musibah sebegitu sekali yang tertimpa pada pundak kita. insyaAllah, bila kita analisis atau muhasabah balik kita dapat perbaiki dan bertaubat segala kesalahan dan kekhilafan yang telah kita lakukan. Aku syukur sangat kerana Allah telah menegur aku dalam ujian sedemikian rupa. Bukan seperti sesetengah orang yang diuji dengan nikmat yang akhirnya dikufuri.

Kekadang aku suka tengok dan renung kembali zaman aku yang terdahulu. Boleh ketawa kalau dingatkan kembali betapa kita suka melakukan dosa, bagaimana kita mudah mengungkitkan perkara yang kecil menjadi yang besar. Hebat ciptaan Allah iaitu otak yang sarat terisi dengan akal yang mana membezakan kita dengan makhluk lain ciptaan-Nya. Pernah tak kita terfikir sampai bila kita nak penuhkan aktiviti hidup kita ni dengan perkara yang sia-sia? Sedangkan kita sentiasa mengharapkan perkara yang baik-baik dan dalam masa yang sama kita beria-ia mengatakan apa yang kita buat selama ni menjurus kepada yang baik? Sedarlah kawan-kawan semua teliti segala apa yang kita buat. Baik di sini gembira di sana. Lumrah hidup yang baik dikenang baik biarpun badan dikandung tanah. Itu jelah cerita yang dapat aku kongsikan bersama kengkawan semua. Yang mana buruk dan baik semuanya datang daripada Allah tetapi yang buruk tu asbab kelemahan diri aku sendiri, janganlah kita ikut! ambil yang baik-baik sahaja. Semoga kita bersua lagi dalam keluaran yang seterusnya. Kepada yang bakal mengambil SPM 23hb 11 2010 ni semoga korang dapat buat yang terbaik demi agama, keluarga dan bangsa. Salam perpaduan dan salam peperiksaan!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...