BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

"SAYA BI SAYA OK..."

Friday, March 25, 2011

Heh, cuak juga nak tulis entry macam ini tapi bila fikir akan kemaslahatan ummah ku postkan juga ku gagahkan juga. Ini sebenarnya pengakuan daripada status kawan FB yang aku sendiri tak kenal. sebenarnya kengkawan kat FB ni just suka2 add je. so leh dapat kawan ramai tak gitu?!


so hari ini kawan FB (kawan ker?!) aku ni keluarkan kenyataan daring giler dengan mengaku dier BI so senang cerita berdasarkan pengalaman aku, dier ni ngan laki pon dier ON ngan perempuan pon dier ON. Yang tak tahan sekali tu dier tak kesah apa orang nak cakap janji dia tak hipokrit. menurut hemah dan budi bicara saya, ini bukan permasalahan HIPOKRIT atau tidak tapi isu penghayatan agama dan akhlak. Bila seorang sahabat dier komen yang dier jugak BI tapi tak berani nak update status macam dier sebab ade ramai kaum keluarga di FB nya, dengan selamba dier cakap "tak kisahlah, tutup telinga je...". haish...


bukan ke agama dah melarang hubungan ini, dan sudah terang lagi bersuluh dilaknat ALLAH. sendiri fikir lah sebab melalui asas agama yang cukup, kita dah boleh bezakan mana yang halal dan haram di sisi Islam. Isu tak mahu dengar teguran orang itu hal korang (golongan cenggini). apa nak jadi dengan hamba2 ALLAH masa kini. Dengan isu gempa bumi di sana di sini, mungkin masih belum cukup untuk membuat mereka2 bertaubat. Jangan katakan pengajaran didepan mata, pedoman golongan Nabi Luth terdahulu langsung tidak dijadikan sempadan. semoga ALLAH melindungi hamba-Nya yang taat kepada-Nya! Amin...

P/s : bile tengok status dier, bukan ramai nak tegur bahkan ade lagi yang mengaku, rosak2x!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...